עיתון בשפה הרוסית

בישראל חיה אוכלוסיה רבה הדוברת את השפה הרוסית. תחילתה בשנות ה90 בגלי ההגירה האדירים מרוסיה והיא ממשיכה לגדול גם היום. היא צורכת תרבות, מוצרים, שירותים מגוונים לבית וכדומה שכולם ניתנים על ידי בעלי עסקים דוברי רוסית המכירים את המנטאליות של הקהילה. שירותים רבים ניתנים בתקשורת הכללית, אבל אחד מהחשובים ביניהם הוא בתחום העיתונות. התחום הנ"ל חי ויש לו קהל רב המתעניין בו וצורך אותו. עיתון בשפה הרוסית מדבר אל כל דובר רוסית בשפתו ויש בו תכנים הנוגעים עליו ולתחומי התעניינותו. ניתן למצוא עיתונות ארצית ומקומונים אשר נפוצים בעיקר באזורים וערים בהם קיימת אוכלוסייה רוסית מרוכזת.

עיתונים בעלי תפוצה ארצית מגיעים לקהילות רוסיות ברחבי המדינה. שניים מהבולטים הם ספוטניק והעיתון ווסטי. הראשון מתפרסם בכל יום ובסופי שבוע. הוא מחולק חינם ועיקר הכנסותיו הם מפרסום. בכל עיתון יש מדורים נדרשים כמקובל בכל העיתונות ובין היתר: אקטואליה וחדשות, ספורט, כלכלה, תרבות ופנאי, צריכה, רכילות ונושאים אחרים אשר נמצאים בשיח היום יומי. מדור חשוב בו הוא מדור המודעות למיניהם הנוגעות למכירת דירות, מכוניות, מוצרי צריכה ולנושאים חברתיים ואחרים.

ההבדל בין עיתונות כלל ארצית ומקומית היא בתכנים. כאשר במקומונים, מטבע הדברים, הנושאים המקומיים עומדים במרכז העניינים. מקומונים ברוסית נפוצים למשל, בבאר שבע ובאשקלון.  הפרסום בעיתונות הארצית נועד לחברות הפעילות בכל הארץ ואילו במקומונים יפרסמו בעיקר עסקים קטנים ומקומיים אשר פונים לפלח שוק מצומצם. עלויות הפרסום עבורם נמוכות יותר, מה שמגדיל את האטרקטיביות בהשקעה בפרסום. משרד פרסום המתמחה  בשפה הרוסית מעסיק מומחים בקטגוריות שונות כמו: מתרגמים, קופירייטרים, גרפיקאים, עורכי תוכן ומומחים אחרים אשר מספקים ייעוץ לכל לקוח, ועורכים עבורו את התכנים בצורה המתאימה והנוחה ביותר. מומלץ להיעזר בשירותיו.

דילוג לתוכן