עיתון ברוסית חינם

האוכלוסייה הדוברת רוסית בישראל נשארה עדיין נאמנה לשפתה, לערכיה, תרבותה ומנהגיה ומעוניינת במידה רבה לשמור על צביונה הייחודי. הדור הישן מקפיד על כך בקנאות אבל, במידת מה, גם הדור החדש, ובוודאי, העולים החדשים שמגיעים בטפטוף כל העת. אין זה אומר שרובם לא מתערים בחברה הישראלית אבל התהליך איטי, יחסית. ציבור רחב זה צורך מוצרים, שירותים, תרבות וכדומה המתאימים לו. עסקים ומוסדות המספקים שירותים אלו חייבים לדבר אליהם בשפתם, כלומר: ברוסית. רבים מהם מפרסים גם בעברית כדי להגיע לקהל יעד מגוון נוסף, וגם כדי להצהיר על כך שהם רואים בכל אחד לקוח פוטנציאלי.

אחד הכלים להעברת תכנים הוא עיתון. בישראל קיימים מספר עיתונים ארציים נפוצים בשפה הרוסית ולצידם מקומונים בהם ניתן לעשות פרסום מודעות ברוסית באזורים שונים בארץ. מבין האחרונים יש המתמקדים בערים ויש אחרים, אזוריים. בכל עיתון יש את כל המדורים הנדרשים, ובכלל זה: חדשות ואקטואליה, ספורט, כלכלה, תרבות ופנאי, רכילות ונושאים אחרים המעניינים את קהל הקוראים. ההבדל הוא, שבעיתונים הראשיים המגוון רחב יותר, ובמקומיים, מטבע הדברים, מצומצם ומוקדש בעיקר לחברה ולהווי המקומי. למקומון יש, לרוב, יתרון מסוים בגלל שהוא עיתון ברוסית בחינם, ולכן, נלקח על ידי רבים.

בכל עיתון יש פרסומות וגם הן מותאמות לאופי ותפוצת העיתון. עסק הפועל ברמה ארצית יפרסם בעיתון גדול ורב תפוצה המגיע למרבית האוכלוסייה. עסקים מקומיים דוגמת מינימרקט, חנות לחיות מחמד, שירותי אינסטלציה וכדומה יעדיפו לפרסם באזור הפעולה המצומצם שלהם, ובתמורה יקבלו חשיפה ממוקדת בעלות נמוכה משמעותית. משרד פרסום המתמחה בפרסום למגזר הרוסי הינו בעל תשתית הכוללת צוות גרפיקאים, קופירייטרים, מגיהים ועורכים היכולים לספק שירות מהימן ומקצועי לכל עסק. הם מספקים ייעוץ למנהלים ולאנשי השיווק ויציעו את המודעות המתאימות ביותר היוצרות אפקט מעולה.

 

דילוג לתוכן